یکشنبه 5 فروردین 1403
جستجو کردن
Close this search box.

فلوید بد پروسسور FBP

جستجو کردن
دسته بندی ها
دسته‌ها

فلوید بد پروسسور FBP

فلوید بد پروسسور  FBP یک دستگاه خشک کن مواد در بستر سیال است که توسط شرکت دارویی میخک طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه برای خشک کردن محصولات گرانوله وضعیت مشابهی را دنبال کرده است.  آنچه در این مقاله خواهید خواند:

هدف از طراحی فلوید بد پروسسور FBP

دستگاه فلوید بد پروسسور  Fbd عملیات خشک کردن را به صورت پیوسته انجام می دهد به طوری که از بستر سیال به صورت ایمن سازی شده استفاده می کند. در ابتدای طراحی فلوید بد پروسسور  Fbd، خشک کردن اقلامی مانند نخود فرنگی و دانه های ذرت و سویا بود اما امروزه مواد شیمیایی و معدنی نیز توسط فلوید بد پروسسور  Fbd به خوبی خشک شده و فراوری می شود. این دستگاه به واسطه هوای گرم و توسط فن ها به گردش در می آید. به طور کلی دستگاه شامل چندین پروانه بوده که به صورت دور متغیر هستند و مواد داخل مخزن را به صورت روتین و مداوم جابجا می کنند. این رویکرد سبب میشود تا حرارت و هوای گرم به صورت یکنواخت به همه محصولات برسد.  

بیشتر بخوانیم : فلوید بد درایر FBP

عملکرد فلوید بد پروسسور FBP

در بررسی فلوید بد پروسسور FBP موضوعی به عنوان گرانول وجود دارد. گرانول های قرار داده شده در داخل مخزن فلوید بد پروسسور FBP به واسطه همزن و فشار باد به محفظه سیکلون ورود می کنند و گرد و خاک محصول را می گیرند.  این دستگاه در بخش تنظیم حرارت از دقت بالایی برخوردار است و می تواند میزان دما را به حد دلخواه تنظیم نماید. تنظیم دما به واسطه محصولات مختلف می تواند موقعیت متفاوتی داشته باشد. اینکه دما و رطوبت برای یک محصول به چه صورت تنظیم شود می بایست توسط کارشناسان هدایت مورد بررسی قرار بگیرد.  با توجه به کیفیت بالای فلوید بد پروسسور FBP می توان گفت که از قیمت مناسبی برخوردار است. این محصول برای کارگاه های صنعتی و کارخانجات مختلف استفاده می شود. نوع سوختی که برای این محصول در نظر گرفته می شود بر اساس انتخاب مشتری است.نوع سوخت می تواند بر اساس نوع کاربری و انتخاب مشتری شامل گاز و برق و گازوئیل باشد. میزان مصرف انرژی برای این محصول نیز پایین بوده و شرایط بهینه ای دارد. نصب و راه اندازی فلوید بد پروسسور FBP نیز می بایست به صورت تخصصی صورت بگیرد.   

بیشتر بخوانیم : اسپری درایر

انواع فلوید بد پروسسور FBP

از آنجایی که سبک عملکرد دستگاه خشک کن مبتنی بر سیال متفاوت است هر یک شامل مواد خاص و مربوط به خود است. مثلاً اگر شرایط به صورتی باشد که ظرفیت تولید روزانه بالا است استفاده از فلوید بد پروسسور  Fbd تونلی گزینه بهتری است. طراحی مدل های نواری از 2 الی 5 طبقه صورت می گیرد و مشخص است. فلوید بد پروسسور  Fbd در مدل های تونلی شامل چندین مشعل هستند که سبب می شود انرژی حرارتی تولید شود و به نوبه خود میزان حرارت به اندازه مورد نیاز و دلخواه تنظیم می شود. این دستگاه دارای یک سری فن های قوی بوده که سبب می شود حرارت مورد نظر در مسیر درستی هدایت شود و ظرفیت بالاتری را شامل می شود. جنس بدنه و مواد به کار رفته در این دستگاه بر اساس بهترین مواد اولیه بوده و شامل کیفیت استاندارد است و به طور کلی دارای عمر بالایی است. 

روند کار فلوید بد پروسسور FBP

گرانول پودر در بستر سیال قرار گرفته و در وضعیت سیال شدن ظاهر می شود. این محصول از پیش گرم شده و توسط هوا تمیز و گرم می شود. در واقع ظرفی وجود دارد که سبب می شود چسب در نقطه قابل قبول خود قرار بگیرد. این موضوع سبب می شود که ذراتی که دانه بندی شده اند شامل چسب باشند. رطوبتی که در گرانولها از بین می رود و سبب می شود که به واسطه هوای گرم خشک شود. این موضوع به صورت مداوم در فلوید بد پروسسور  Fbd صورت می گیرد. در نهایت گرانول ها به صورت ایده آل و یکنواخت بوده و متخلخل می شود. کاربرد فلوید بد پروسسور  Fbd و پوشش دانه بندی که دارد در راستای فضای دارویی و شیمیایی ارزیابی شده است. گرانولاسیون این محصول نیز اهمیت زیادی دارد و شامل ذرات قرص و ذرات گرانول و ذرات کپسول پوشش است. همینطور قرص قرمز و رنگ های آماده و پوشش های ضد عفونی نیز شامل موارد کاربردی در فلوید بد پروسسور  Fbd می شود.  از فلوید بد پروسسور  Fbd برای اسید آمینه و سس و همینطور برای مواد بلوک و رنگدانه های رنگی نیز استفاده می شود که شرکت شیمی دارویی میخک توانسته در این راستا بهترین بازده را داشته باشد.   

کاربرد فلوید بد پروسسور FBP

بیشترین عملکرد فلوید بد پروسسور FBP در دانه بندی و پوشش های دارویی و شیمیایی بوده به طوری که می تواند در بررسی و وارسی ذرات قرص و گرانول و کپسول بهترین عملکرد را داشته باشد. این محصول می توانند برای پوشش ضد عفونی نیز استفاده شود به طوری که شامل گرانول های خشک شده و برای بهبود نقایص و گرد و غبار نازک استفاده می شود و همینطور برای بهبود خواص محلول نیز گزینه خوبی است. مشخص است که این گزینه برای رسانه های ضد انفجاری نیز جریان بهتری دارد.   در صورتی که نیاز به خنک کننده اسپری باشد می تواند تصفیه ذرات اسپری یکنواخت را شامل شود و همینطور میزان محصولات تصفیه را بیشتر نماید. بر اساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته مشخص است که این دستگاه در راستای تخلیه مواد و همینطور پاک کردن شستشو طبق استاندارد جی ام پی عمل می کند و ساختار قابل قبولی دارد. 

نتیجه گیری

بخش های مختلفی برای فلوید بد پروسسور FBP در نظر گرفته شده است که بر اساس موقعیت مشتریان ارزیابی می شود و قابل تغییر است. این محصول شامل رنگ بندی های مختلفی بوده و از قطعات ساخت داخل یا وارداتی است و همینطور شامل ابعاد مختلفی است و نوع سوخت به کار رفته در آن نیز قابل بررسی است. از سوی دیگر آپشن های به کار رفته در این محصو بر اساس کاملترین مشخصات بررسی می شود و می تواند شامل مشاوره های روتین باشد. مشخص است که به طور کلی فلوید بد پروسسور FBP می تواند یک شاخص ارزشمند برای شرکت دارویی میخک محسوب شود. 

1 دیدگاه دربارهٔ «فلوید بد پروسسور FBP;

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با میخک فارمد

برای مشاوره و درخواست خدمات و محصولات، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

بازرگانی

مهندس خزعل:

مهندس نعمتی:

فنی مهندسی

دکتر سلطانی:

مهندس شکری: