یکشنبه 2 اردیبهشت 1403
جستجو کردن
Close this search box.

دستگاه شربت پرکن

جستجو کردن
دسته بندی ها
دسته‌ها
شربت پرکن - mikhakpharma.com

شربت پرکن

شربت پرکن از جمله تجهیزات بسیار مهم در کارخانجات تولید شربت دارویی، آبمیوه، عرقیجات و سایر مواد مایع می باشد که  دارای انواع مختلف اتوماتیک و دستی است. این دستگاه ها بر اساس نحوه عملکرد نیز دارای تنوع بالایی هستند و متناسب با میزان غلظت و رقیق بودن می توان یکی از انواع ثقلی، پیستونی، پمپی یا فشاری و ثقلی تایم دار را به کار برد. میخک فارما؛ تولیدکننده ماشین آلات صنایع دارویی و شیمیایی، در ادامه انواع دستگاه پر کن شربت دارویی و مایعات مختلف، ویژگی ها و قیمت و موارد مهم در خرید آنها را بررسی خواهد کرد.

دستگاه پرکن شربت دارویی

یکی از مهم ترین بخش ها در تمام صنایع، مخصوصا تولید مواد غذایی و دارویی، بسته بندی و پر کردن ظروف می باشد. دستگاه پرکن شربت دارویی یکی از تجهیزات کاربردی در خط تولید مواد دارویی مایع می باشد که مقدار مشخصی از مواد را درون ظروف مورد نظر وارد می کند. این دستگاه ها در مدل های اتوماتیک دارای نوار نقاله و جایگاه های مخصوص برای چیدمان ظرف و بطری شربت بوده و با سرعت ثابت فرآیند پر کردن را انجام می دهند.

شربت پرکن - mikhakpharma.com

عدم نیاز به تماس دست با مواد دارویی و بطری شربت و سایر مواد مایع و همچنین سرعت عمل و دقت بالا از مهم ترین مزایای دستگاه شربت پرکن محسوب میشوند. چون بر اساس تنظیمات انجام شده مقدار مشخصی از مایع طبق حجم ظرف یا سطح  مورد نظر تزریق میشود. در تمام این مراحل دست اپراتور انسانی با ظروف و مواد دارویی هیچگونه تماسی ندارد. علاوه براین، برخی از مدل های دستگاه شربت پرکن دارای قابلیت بستن درب و چاپ لیبل را نیز دارا بوده و با سرعت عمل بالا روند بسته بندی را تسهیل می کنند.

انواع دستگاه پرکن شربت های دارویی

در طراحی و ساخت دستگاه پرکن شربت های دارویی تفاوت های چشمگیری به چشم میخورد. به عنوان مثال، بر اساس میزان دخالت دست در انجام کارها می توان انواع شربت پرکن ر ا به دو گروه زیر دسته بندی کرد:

دستگاه پرکن شربت اتوماتیک

همان طور که از نام این دستگاه ها مشخص است، تمام مراحل قرار گرفتن ظروف در جایگاه مخصوص، پر شدن بطری ها، بستن درب و چاپ لیبل همگی به صورت خودکار بدون دخالت دست اپراتور انسانی انجام میشود. سرعت عمل و دقت بالا و قرار گرفتن در سطح بالا از نظر رعایت اصول بهداشتی از مهم ترین ویژگی های دستگاه پر کن شرب اتوماتیک می باشند. در کارخانجات بزرگ با تولید روزانه زیاد از دستگاه های اتوماتیک استفاده میشود.

دستگاه پرکن شربت دستی

مدل های شربت پرکن دستی مکانیزم بسیار ساده ای داشته و اپراترو انسانی نقش مهمی در این زمینه دارند. فرآیند پر کردن ظروف در این دستگاه ها به این صورت است که ابتدا ظرف در جایگاه مخصوص قرار میگیرد. سپس با فشردن دکمه مواد درون بطری تزریق شده و مجدد برای اتمام روند تزریق دکمه مخصوص باید فشار داده شود. دستگاه شربت پرکن دستی دارای قیمت ارزان تری بوده و سرعت پر کردن ظروف با آن بسیار پایین است.

شربت پرکن - mikhakpharma.com

علاوه بر دسته بندی فوق، بر اساس غلظت مایعات از روش های مختلفی برای پر کردن ظرف شربت استفاده میشود. انواع دستگاه شربت پرکن بر اساس مکانیزم تزریق مایع به درون ظرف عبارتند از:

دستگاه پرکن پیستونی

دستگاه شربت پرکن پیستونی که با نام سیلندر پیستونی نیز شناخته شده می باشد، از جمله تجهیزات کاربردی برای مایعات غلیظ دارای ویسکوزیته بالا می باشد. در این مدل دستگاه پیستون درون سیلندر به چپ و راست حرکت نموده و جلوی شیر سه طرفه باز و بسته میشود. با حرکت پیستون به سمت عقب مواد مایع به اندازه ظرفیت ظرف شربت وارد سیلندر میشود. سپس با حرکت پیستون به سمت جلو این مواد به درون ظرف تزریق می گردند.

دستگاه پرکن ثقلی

ساختار دستگاه شربت پرکن ثقلی شامل مخزن و نازل های متعددی می باشد که هر نازل درون یکی از ظروف وارد میشود. مواد درون مخزن بعد از ورود به نازل به داخل ظرف هدایت شده و هیچگونه نیروی جانبی به کار نمی رود. در این دستگاه ها با تنظیم مدت زمان تزریق می توان مقدار مایع در هر ظرف را بدرستی تعیین کرد و درصد خطا را تا حد زیادی کاهش داد.

شربت پرکن - mikhakpharma.com

دستگاه پرکن پمپی

شربت پرکن پمپی یا فشاری از دیگر تجهیزات مناسب برای پر کردن ظروف مواد مایع با غلظت بالا مانند شربت های دارویی می باشد. این دستگاه دارای مخزن و نازل و پمپ های مخصوص می باشد. مواد درون مخزن با فشار پمپ به داخل نازل هدایت شده و تزریق انجام میشود. در شربت پرکن پمپی یا فشاری نازل درون ظرف قرار گرفته و همزمان با تزریق مواد رو به بالا حرکت می کند. علاوه بر دسته بندی فوق، مدل های مختلف این دستگاه ها را می توان با توجه به قابلیت های پیاده سازی شده در آنها نیز گروه بندی کرد. بر همین اساس از دیگر انواع شربت پرکن می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:
  • شربت پرکن منوبلوک: انجام عملیات تزریق مایع به درون ظرف و بستن درب برای مایعات غلیظ
  • شربت پرکن تری بلوک: انجام شستشوی بطری، پر کردن، بستن درب به طور خودکار
  • دستگاه شربت پرکن روتاری لیبل شیرینگ: پر کردن بطری و لیبل زنی خودکار

قیمت دستگاه شربت پرکن

قیمت دستگاه شربت پرکن بر اساس مدل، قابلیت ها، ظرفیت و سرعت، برند تولید کننده، اندازه و ابعاد دستگاه و کیفیت متریال به کار رفته در آنها تعیین می گردد. به همین دلیل قیمت شربت پرکن اتوماتیک همیشه گران تر از مدل های دستی می باشد. علاوه براین، دستگاه هایی که علاوه بر پر کردن ظرف، شستشوی بطری و بستن درب و لیبل شیرینگ را انجام می دهند دارای قیمت بیشتری هستند. به دلیل نوسانات نرخ ارز و تنوع بالا در انواع دستگاه پرکن شربت برای استعلام قیمت می توانید با کارشناسان فروش میخک فارما تماس بگیرید.

خرید دستگاه شربت پرکن

میخک فارما یکی از معتبرترین برندها در زمینه فروش تجهیزات صنایع داروسازی و مواد شیمیایی می باشد و انواع دستگاه شربت پرکن دارای گارانتی و اصالت کالا را با قیمت مناسب ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید دستگاه شربت پرکن می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

  1. دستگاه پرکن شربت اتوماتیک
  2. دستگاه پرکن شربت دستی

ساختار دستگاه شربت پرکن ثقلی شامل مخزن و نازل های متعددی می باشد که هر نازل درون یکی از ظروف وارد میشود. مواد درون مخزن بعد از ورود به نازل به داخل ظرف هدایت شده و هیچگونه نیروی جانبی به کار نمی رود. در این دستگاه ها با تنظیم مدت زمان تزریق می توان مقدار مایع در هر ظرف را بدرستی تعیین کرد و درصد خطا را تا حد زیادی کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با میخک فارمد

برای مشاوره و درخواست خدمات و محصولات، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

ارسال پیام به واتس اپ :

بازرگانی

مهندس خزعل:

مهندس نعمتی:

فنی مهندسی

دکتر سلطانی:

مهندس شکری: