یکشنبه 5 فروردین 1403
جستجو کردن
Close this search box.

ارتباط بین کوالیفیکیشن و جی ام پی

جستجو کردن
دسته بندی ها
دسته‌ها

فلوید بد درایر Fbd

فلوید بد درایر Fbd یک دستگاه خشک کن است که توانسته با موقعیت طراحی و ساخت بی نظیری که دارد که محصول خوب از شرکت شیمی دارویی میخک باشد. آنچه در این مقاله می‌خوانید :

کاربرد دستگاه فلوید بد درایر Fbd

دستگاه فلوید بد درایر Fbd یک روش مناسب برای خشک کردن مواد بیولوژیکی بوده که حساس به حرارت است و همینطور برای آنزیم ها و پروتئین های دارویی نیز استفاده می شود. این دستگاه به صورتی کار می کند که حداقل از دست دادن فعالیت را شامل شده است و سبب بهبود محلول آبی دارو می شود. در نهایت این دستگاه یک موقعیت زیستی خوب را شامل شده است.

مطالعات تکنولوژی دارویی در این زمینه ارزیابی شده است. امروزه تکنولوژی کاربردهای وسیعی در عرصه دارویی و غیر دارویی دیده می شود و از این دستگاه در تهیه ترکیبات قرص و واکسن و همینطور ویتامین ها گزینه خوبی است.دستگاه به صورتی طراحی شده است که برای آنزیم ها و هورمون ها از اثربخشی خوبی استفاده کرده است.

روش خشک کردن به واسطه ابزار مشخصی صورت می گیرد به طوری که امکان کنترل فرایند دیده می شود و همینطور طیف گسترده ای از فراورده ها با ویژگی های مورد نیاز در دستیابی قرار گرفته است. دستگاه فلوید بد درایر Fbd می تواند محتوا را از حالت مایه به ذرات خشک به صورت مداوم تبدیل نماید. همینطور محتوا به درون یک محفظه خشک کننده گرم فرستاده می شود و حجم کافی از هوای گرم سبب می شود که قطرات مایع تبخیر شوند و ذرات دیسپرس شده نیز خشک شوند.

محتوای مایعی که در فلوید بد درایر Fbd استفاده می شود می تواند شامل محلول و سوسپانسیون و دسپرسیون و امولسیون باشد و همینطور شامل ژل و خمیر نیز خواهد بود. این محتوا می بایست قابلیت مپ شدن داشته باشند. محفظه خشک کننده دارای دمای بالایی اس و ذرات اسپری شده رطوبت خود را از دست می دهند و در دمای پایین تر و همینطور مدت زمان کوتاه تر استفاده می شوند. برخی فلوید بد درایر Fbd را مشهور به دستگاه خشک کردن دمای پایین می دانند. محصولی که از اسپری درایینگ استفاده می شود شامل ذرات ریزتر بوده و به واسطه اندازه ذره ای بهتر می تواند یک سری مشخصه ها داشته باشد.

بیشتر بخوانیم : فریز درایر

مشخصات فلوید بد درایر Fbd

یکی از مهمترین مواردی که از محتوای حاصل از دستگاه فلوید بد درایر Fbd دیده می شود تراکم پذیری است به طوری که محتوا از نظر تراکم بافت مشخصی داشته باشد. موقعیت بعدی دانسیته توده ای است که قابلیت اجرایی خوبی دارد. قابلیت پراکندگی و محلولیت از دیگر بخش های مهمی است که برای محتوا دیده می شود و مطلوبیت ان به همه ثابت شده است.

این دستگاه می تواند گزینه برای برای عصاره گیری از گیاهان دارویی باشد به طوری که از مکانیزم سریع و مشخصی در این زمینه استفاده می کند. در واقع شرایط به این صورت است که برخی از گیاهان باید در یک دما و شرایط مشخص عصاره گیری شوند. گاه دمای بالا سبب می شود که عصاره ترکیبات و ارزش خود را از دست دهد و گاه دمای پایین سبب می شود که عملکرد عصاره گیری با کیفیت صورت نگیرد.

روند کاری که برای دستگاه فلوید بد درایر Fbd دیده می شود به این صورت است که بر اساس مکانیزم های موجود سبب می شود که آب موجود در عصاره خشک شود و عملیات پودر شدن عصاره به درستی صورت بگیرد. این دستگاه سبب می شود که ترکیبات عصاره گیاهان دارویی به درستی حفظ شود و این مزیت نسبت به دستگاه خشک کن انجمادی در مقیاس صنعتی بررسی می شود که از نظر اقتصادی شرایط خوبی را شامل شده است.عصاره خشکی که به دست می آید در وضعیت پودری است و از فرمولاسیون های جامد دارویی بسیار مناسبی برای آن استفاده می شود که عملکرد مشخصی دارد.

بیشتر بخوانیم : فلوید بد پروسسور Fbd

تجهیزات فلوید بد درایر Fbd

در طراحی فلوید بد درایر Fbd از یک سری تجهیزات مشخص استفاده شده است. ظرفیت این دستگاه بر اساس درخواست مشتری است و به نوبه خود می تواند شاخص گذاری های مخصوصی داشته باشد. تجهیزات به کار رفته شامل محفظه خشک کن و تغذیه بوده و در آن از مجموعه نازل ها یا اتومایزرها استفاده می شود.

بخشی وجود دارد که پراکنده کننده هوا هستند و همینطور فلوید بد استفاده شده در آن نیز می تواند یک شاخص قابل قبول باشد. این محصول در صنایع غذایی و داروسازی و صنعتی و شیمیایی استفاده شده است. این محصول به طور کلی دارای موقعیت اجرایی چند منظوره است و سطح اجرای خوبی دارد.این دستگاه مناسب برای خشک کردن مواد گرانولی بوده که شامل قطر 0.1 الی 6 میلی متر است که در صنایع دارویی و غذایی و صنایع سبک استفاده می شود. این دستگاه شامل ظرفیت های 30 الی 200 کیلوگرم است.

قسمت های اصلی دستگاه فلوید بد درایر Fbd

دستگاه اصلی فرایند یکی از بخش های مهم دستگاه فلوید بد درایر Fbd محسوب می شود. این دستگاه شامل واحدهای هواساز هستند و همینطور از بخش های فن سانتریفیوژ و سیستم کنترل خوبی در آن استفاده شده است.

مزایای دستگاه فلوید بد درایر Fbd

این دستگاه می تواند مواد را به صورت یکنواخت خشک نماید. راندمان دستگاه بالا است. قطعات و قسمت های در تماس با مواد از جنس فولاد ضد زنگ هستند. این مواد شامل موقعیت برنامه ریزی مخصوصی است. به طور کلی دستگاه توسط پی ال سی بررسی می شود. دارای سیستم اطفای حریق به طور کلی شامل موقعیت اجرایی خوبی است.

موقعیت نمونه برداری در حین انجام فرآیند نیز ارزیابی شده است. این محصول شامل سیستم شستشو بوده و می تواند از فیلترهای آسان تعویض نیز استفاده کند. سیستم های حرارتی از نوع کویل بخار و الکتریکی هستند و به طور کلی می تواند در موقعیتی اجرا شود که دارای سیستم هشدار بوده که سبب تعویض یا تعمیر فیلتر می شود.

این مجموعه شامل موقعیت اجرایی خاصی است. این محصول دارای باکس فیلتر در خروجی دستگاه است که سبب می شود از آلودگی هوا جلوگیری کند. افزایش عمر فن از دیگر بخش های مهم فلوید بد درایر Fbd محسوب می شود و می تواند در مجموعه خطوط دارویی مورد بررسی قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با میخک فارمد

برای مشاوره و درخواست خدمات و محصولات، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

بازرگانی

مهندس خزعل:

مهندس نعمتی:

فنی مهندسی

دکتر سلطانی:

مهندس شکری: