یکشنبه 5 فروردین 1403
جستجو کردن
Close this search box.

خط تولید پماد

جستجو کردن
دسته بندی ها
دسته‌ها

خط تولید پماد در صنایع مختلف کاربرد دارد. البته در برخی از حوزه‌ها کاربرد بیشتری دارند. تیوب‌های پماد کاربرد فراوانی دارند. در خط تولید این محصول دستگاه‌های مختلفی وجود دارد. شرکت شیمی داروی میخک که فعالیت گسترده‌ای در زمینه تولید و عرضه تجهیزات مورد نیاز برای صنایع مختلف دارد، در این مقاله قصد دارد توضیحات جامعی در مورد خط تولید، کاربرد، مزایا و دستگاه‌های موجود در این حوزه ارائه دهد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خط تولید پماد چیست؟

 پمادها یکی از موادی هستند که از سال‌های دور ‌در زندگی انسان‌ها، وجود داشتند. موادی خمیری شکل که از ترکیب عناصر مختلف ساخته می‌شوند. پمادها کاربردهای مختلفی از جمله کاربرد درمانی و زیبایی دارند. در خط تولیدی، کاربرد پماد تولید شده چندان اهمیتی ندارد. چرا که همه دستگاه‌هایی که در خط تولید پماد مورد استفاده قرار می‌گیرند یکسان هستند. البته شرکت سازنده و مدل آن‌ها می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. ولی نقشی که در تولید این محصول ایفا می‌کنند، شبیه به یکدیگر است.

امروزه خطوط تولید بسیاری در جهان مشغول تولید هستند. شرکت‌های بزرگ و کوچکی در این زمینه فعالیت می‌کنند. برخی از آن‌ها نیز برندهای معتبری هستند که محصولاتشان در تمام جهان از اعتبار خوبی برخوردار است. بیشتر پمادهای تولید شده نقش درمانی، آرایش و بهداشتی دارند. در هر فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی یا داروخانه‌ها شاهد پمادهای مختلف از برندهای متفاوت هستیم.

کاربرد خط تولید پماد

 همانطور که گفته شد پمادها در انواع مختلفی هستند. ولی می‌توان گفت که بیشترین کاربرد آن‌ها، در بخش درمانی است. شرکت‌های دارویی بسیاری نیز خط تولید پماد دارند و محصولات دارویی مختلف را به بازار عرضه می‌کنند. اگر قصد راه‌اندازی خط تولید این محصول را دارید، باید با کاربردهای مختلف آن آشنا باشید. همچنین باید توجه داشته باشید که این دستگاه برای تولید محصول مورد نظر شما کاربرد دارد یا خیر. به همین دلیل در ادامه به برخی از کاربردهای دستگاه‌های تولید پماد اشاره کرده‌ایم.

بیشتر بخوانیم : خط تولید شربت

خط تولید پمادهای درمانی

 می‌توان گفت گسترده‌ترین کاربرد دستگاه‌‌های تولید و پرکننده تیوب پاد در صنعت پزشکی فعالیت می‌کنند. پماد‌ها کاربردهای فراوانی برای بیماری‌های مختلف و به خصوص بیماری‌های و عارضه‌های پوستی دارند. آن‌ها از طریق منافذ پوست جذب می‌شوند.

صنعت آرایشی و بهداشتی

 بسیاری از محصولات آرایشی و به خصوص کرم‌ها در تیوب قرار می‌گیرند. تیوب استفاده از آن‌ها را ساده‌تر می‌کند. بنابراین بسیاری از برندهای محصولات خود را به شکل پماد عرضه می‌کنند. 

بیشتر بخوانیم :دستگاه تولید ماسک

سایر صنایع

خط تولید پماد حتی در برخی از صنایع غذایی نیز کاربرد دارد. بسیاری از شما با کرم کاکائوهایی که در تیوب ارائه می‌شوند، آشنا هستید. بنابراین می‌توان دریافت که تولید پماد در این صنعت نیز کاربرد دارد. کارخانه‌های تولید چسب نیز از دیگر صنایعی هستند که به دستگاه تیوب پر کن نیاز دارند.

اجزای خط تولید پماد

شناخت دستگاه‌های مختلف برای تولید پماد نیز در ساخت خط تولید آن اهمیت دارد. برخی از دستگاه‌ها برای بعضی از کاربردهایی که در قسمت قبل به آن‌ها اشاره کردیم، مورد نیاز نیستند. اما برخی از آن‌ها بین تمام صنایع مشترکند.

  • میکسر تولید کرم: این دستگاه مواد لازم برای تهیه کرم را با یکدیگر مخلوط می‌کند. میکسر باید دو موتوره باشد تا کار خود را به خوبی انجام دهد. هنگام خرید باید این نکته را در نظر بگیرید. معمولا یک پمپ هموژنایزر برای ترکیب بهتر مواد در داخل میکسر وجود دارد.
  • مخزن آرامش: در این دستگاه کرم تولید شده، بدون حرکت باقی می‌ماند تا حباب‌های درون آن خارج شود. بهتر است مخزنی مجهز به پمپ خلاء تهیه کنید. این مخزن‌ها نسبت به نمونه‌های معمولی گران‌تر هستند اما در تولید کرم بهتر نقش دارند.
  • پرکن برای کرم‌های تیوبی: این پرکن‌ها در مدل‌های تک نازله و چند نازله به بازار عرضه می‌شوند. دستگاه‌های چندنازله قیمت 

هزینه خط تولید پماد

هزینه راه‌اندازی یک خط تولید پماد متفاوت است. پیش از تعیین تمام جزئیات نمی‌توان هزینه دقیقی برای این کار برآورد کرد. به طور کلی خطوط تولید و دستگاه‌های به کار رفته در آن هزینه‌های متفاوتی دارند. برای راه‌اندازی خط تولید پماد به تعدادی دستگاه نیاز است. این دستگاه در مدل‌های مختلف و توسط شرکت‌های مختلف عرضه می‌شوند. بنابراین قیمت‌های متفاوتی دارند.

انتخاب آن‌ها نیز به خود مشتری بستگی دارد. همکاری با شرکت‌های معتبر به شما کمک می‌کند که با تعیین جزئیات، هزینه‌های مورد نیاز برای کار را برآورد کنید. همچنین همکاری با چنین شرکت‌هایی باعث آسایش خاطر شما از تهیه دستگاه‌های باکیفیت می‌شود.

دلایل استفاده از خط تولید پماد

همانطور که در قسمت‌های قبل بیان کردیم،‌ پمادها اغلب کاربرد درمانی و بهداشتی دارند. صنایع دارویی و بهداشتی نیز جزو بزرگ‌ترین صنایع جهان هستند. استفاده از پماد به دلایل مختلف در جهان رایج شده است. همانطور که گفته شد، این محصول از زمان‌های گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون نیز به دلیل کاربرد مطلوب همچنان استفاده می‌شود.

مقاومت بالا یکی از مهم‌ترین دلایل تولید پماد است. پمادها معمولا ساختاری خمیری شکل دارند. آن‌ها باید در بسته‌بندی قرار گیرند که مانع از خارج شدنشان می‌شود. همچنین بسته بندی آن‌ها باید در برابر عواملی چون رطوبت و گرد و غبار مقاوم باشد.

کاربرد ساده دلیل دیگری است که خط تولید پماد همچنان پابرجاست. به عنوان مثال زمانی که یک زخم عمیق روی پوست وجود دارد، پزشک پمادهای آنتی بیوتیک را تجویز می‌کند. امکان مالیدن پماد با دست یا دستمال یا هر وسیله دیگری روی زخم وجود ندارد. اما سر باریک تیوب به گونه‌ای است که به راحتی می‌توان پماد را مستقیم روی زخم ریخت. محصول موجود در تیوب‌ها نیز تا آخر قابل استفاده هستند و معمولا مقدار کمی از آن‌ها به هدر می‌رود.

بیشتر بدانید : اسپری درایر

مزایای استفاده از خط تولید پماد

سالانه کرم‌ها و پمادهای بسیاری به فروش می‌رسد. مردم برای درمان برخی بیماری‌ها، برای تسکین درد و حتی برای زیبایی از این محصولات استفاده می‌کنند. مزیت‌های استفاده از این خط تولید عبارتند از؛

  • استفاده آسان از محتویات تیوب.
  • قابلیت استفاده برای محصولات مختلف در صنایع گوناگون.
  • بسته بندی مناسب برای محصولات خمیری شکل و پیشگیری از آسیب‌های حین حمل و نقل.
  • هزینه مناسب بسته بندی.

البته وابسته به نوع کاربرد، خط تولید پماد می‌تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد. توصیه می‌شود نقاط قوت این روش تولید را نسبت به محصولی مورد نظر خود بسنجید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کلی در مورد خط تولید پماد ارائه دهیم. دستگاه‌های مورد نیاز برای این خط تولید باید کیفیت بالایی داشته باشند. این موضوع هم در تولید و بسته‌بندی و هم در کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیرات نقش مهمی دارد.

شرکت شیمی داروی میخک فعالیت گسترده‌ای در زمینه تولید و عرضه تجهیزات مورد نیاز برای صنایع مختلف دارد. شما با خرید از این مجموعه از کیفیت محصول اطمینان خواهید داشت. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می‌توانید با متخصصین مجموعه از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت تماس بگیرید.

1 دیدگاه دربارهٔ «خط تولید پماد;

  1. سلام
    بنده ترخیصکارامورگمرکی که نزدیک به۱۵ سال مواد شیمیائی به۶۷ کشور صادرات کرده ام وامیدوارم که افتخار ترخیص این کالای گرانبهارا نیز داشته باشم در صورت پذیرش اینجانب بعنوان ترخیصکار کالای تولیدی ان شرکت محترم باشماره زیر بنده راراهنمائی بفرمائید
    ۰۹۱۹۶۲۷۷۸۶۲

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با میخک فارمد

برای مشاوره و درخواست خدمات و محصولات، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

بازرگانی

مهندس خزعل:

مهندس نعمتی:

فنی مهندسی

دکتر سلطانی:

مهندس شکری: