یکشنبه 26 فروردین 1403
جستجو کردن
Close this search box.

خط تولید سرم BFS

جستجو کردن
دسته بندی ها
دسته‌ها

خط تولید سرم BFS

BFS مخفف عبارت Blow-full-seal به معنای ساخت ظرف، پر کردن و سیل کردن آن است. در واقع درخط تولید سرم BFS، این فرآیند به صورت متوالی انجام می‌شود. این فرآیند در تولید داروهای مختلفی چون آمپول‌ها، آب مقطر و سرم به کار می‌رود. شیمی داروی میخک در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی در مورد خط تولید سرم BFS توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

خط تولید سرم BFS چیست؟

در این نوع خط تولید، ظرف حاوی سرم تولید می‌شود. سپس با دارو پر می‌شود و در مرحله نهایی نیز سیل آن انجام می‌شود. تمام این فرآیند در محیط کاملا استریل و بدون دخالت صورت می‌گیرد. استفاده از این سیستم در خط تولید سرم و سایر داروها توسط سازمان FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده) به شرکت‌های مختلف دارویی توصیه شده است. البته این تکنولوژی تنها در کشورهای پیشرفته دنیا وجود دارد. خوشبختانه کارخانه‌های دارویی ایران نیز می‌توانند از خط تولید سرم BFS بهره‌مند باشند.

ظروف BFS

ظروفی که در فرآیند BFS ساخته می‌شوند، شیشه‌ای نیستند. مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت این ظروف پلی اتیلن و پلی پروپیلن استفاده می‌شود. این مواد اولیه مزیت‌هایی نسبت به شیشه دارند که به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • هنگام شکستن شیشه، خرده‌های آن وارد دارو نمی‌شود.
  • باز کردن آن منجر به بریدگی نمی‌شود.
  • نقل و انتقال و دور ریز آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.
  • هزینه پلیمرها نسبت به شیشه کم‌تر است.
بیشتر بخوانیم :خط تولید واکسن

کاربرد خط تولید سرم BFS

همانطور که گفته شد، پروسه BFS برای تولید داروهای مختلفی کاربرد دارد.  خط تولید سرم BFS نیازی به نیروی انسانی ندارد. به همین دلیل می‌تواند با سرعت بیشتری سرم‌های مورد نیاز را تولید کند و حتی از ظرفیت‌های بالاتری برای تولید محصول پشتیبانی کند. خط تولید سرم مجهز به تکنولوژی BFS می‌تواند خطای کم‌تری نسبت به دستگاه‌های تولید سرم معمولی دارد.

از آنجایی که تمام فرآیند تولید سرم در دستگاه‌های مجهز به BFS انجام می‌شود، هزینه‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. شناخت نیاز کارخانه‌های داروسازی اصلی‌ترین ملاک برای تشخیص این است که به خط تولید سرم مجهز به تکنولوژی BFS نیاز دارند یا خیر.

هزینه خط تولید سرم BFS

دستگاه‌های مجهز به فرآیند BFS از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا برخوردارند. به همین دلیل بدیهی است که هزینه آن‌ها نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر باشد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، هزینه‌های دراز مدت کار است. در واقع استفاده از این دستگاه تا حد زیادی در هزینه‌های تولید سرم صرفه‌جویی می‌کند و برای کارخانه‌های تولید دارو سودآوری دارد. به همین دلیل است که استفاده از این نوع خط تولید سرم، به نفع کارخانه‌هاست.

به دلیل شرایط اقتصادی و تحریم‌ها نمی‌توان قیمت مشخصی برای خط تولید سرم BFS در نظر گرفت. این دستگاه‌ها دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند و از جوانب دیگر نیز با هم تفاوت دارند. به همین دلیل تا پیش از تعیین تمام ویژگی‌ها نمی‌توان قیمت مشخصی برای آن‌ها در نظر گرفت. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت این محصولات و دستگاه‌ها می‌توانید با کارشناسان میخک فارما در ارتباط باشید. همچنین خرید دستگاه‌های مورد نیاز برای این خط تولید از یک مجموعه معتبر باعث آسایش خاطر شما از خرید با بهترین قیمت می‌شود

دلایل استفاده از خط تولید سرم BFS

استریل ماندن داروها مهم‌ترین مزیت استفاده از خط تولید BFS است. از آن‌جایی که سرم‌ها در محیطی کاملا بسته و بدون دخالت دست انسان تولید می‌شوند، احتمال ورود هیچ آلودگی به دارو وجود ندارد. این مهم‌ترین دلیلی است که سازمان غذا و دارو توصیه می‌کند کارخانه‌ها از این فرآیند در تولیدات خود استفاده کنند.

افزایش سرعت کار از دیگر دلایلی است که کارخانه‌های بزرگ تولید دارو از این وسیله استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها می‌توانند بدون نیاز به نیروی انسانی زیاد، حجم داروی بسیاری تولید کنند. این از جوانب مختلف به نفع تولیدکنندگان است. همچنین می‌تواند نیاز کشور به دارو را تأمین کند.

بیشتر بخوانیم :خط تولید شربت

مزایای خط تولید سرم BFS

مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از خط تولید سرم مجهز به تکنولوژی BFS را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • استفاده از محفظه‌هایی که نمی‌شکنند و برای نگهداری دارو مناسبند.
  • کاهش هزینه‌های تولید سرم.
  • مناسب برای پر کردن انواع مختلف سرم‌ها در حجم‌های متفاوت.
  • بهره‌مندی از استانداردهای کلاس ۵ ایزو و امنیت کامل در فرآیند پر کردن سرم‌ها.
  • عملکرد تمام اتوماتیک از دیگر مزایای خطوط تولید سرم BFS است.
  • فرآیند تولید سرم با دقت بالا و کم‌ترین میزان خطا انجام می‌شود.
  • دستگاه‌های مورد استفاده در این خط تولید می‌توانند برای کاربردهای مختلف و دوزهای مختلف دارو مورد استفاده قرار گیرند.

خط تولید سرم BFS می‌تواند برای هر کارخانه مزیت‌های منحصر به فردی نیز داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم توضیحاتی در مورد ویژگی‌های خط تولید سرم مجهز به تکنولوژی BFS ارائه دهیم. همانطور که خواندید استفاده از خطوط تولید مجهز به این سیستم‌ها نسبت به خطوط تولید معمولی مزیت‌های بیشتری دارد.

گروه شیمی داروی میخک به صورت تخصصی در زمینه تجهیزات کارخانه‌های داروسازی فعالیت می‌کند. در این مجموعه متخصصان حرفه‌ای فعالیت می‌کنند که می‌توانند شما را در مورد خطوط تولید سرم BFS راهنمایی کنند. راه‌های ارتباط با میخک فارما به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی در سایت درج شده است. همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

گروه میخک فارما علاوه بر اینکه می‌تواند دستگاه‌های مورد نیاز را به شما ارائه دهد، در زمینه نصب، تعمیر و پشتیبانی از دستگاه‌ها نیز خدمت رسانی می‌کند. به همین دلیل همکاری با گروه شیمی داروی میخک از جوانب مختلف به نفع مشتریان عزیز است.

منابع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Blow_fill_seal

https://www.rommelag.com/en/engineering/bfs/

1 دیدگاه دربارهٔ «خط تولید سرم BFS;

  1. با درود….آیا هم اکنون ماشین آلات و خط تولید سرم bfs در ایران ساخته می شود ؟ در صورت مثبت بودن پاسخ ، قیمت و کیفیت در چه سطحی است و آیا امکان صادرات به آفریقا دارد ؟ …با سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با میخک فارمد

برای مشاوره و درخواست خدمات و محصولات، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

ارسال پیام به واتس اپ :

بازرگانی

مهندس خزعل:

مهندس نعمتی:

فنی مهندسی

دکتر سلطانی:

مهندس شکری: