پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
جستجو کردن
Close this search box.

پر کن آمپول و ویال تزریقی

جستجو کردن
دسته بندی ها
دسته‌ها

پر کن آمپول و ویال تزریقی

آمپول‌ها و ویال‌های تزریقی در صنایع مختلفی چون داروسازی، دامپزشکی، آرایشی و حتی صنایع غذایی کاربرد دارند. یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های مرتبط با این وسایل، دستگاه پر کن آمپول و ویال تزریقی است. این در کارخانه‌‌های تولید دارو کاربرد مختلفی دارند. شرکت شیمی داروی میخک در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره دستگاه پر کن آمپول و ویال تزریقی ارائه می‌دهد که می‌تواند راهنمای مناسبی برای افرادی که قصد خرید محصول را دارند، باشد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

پر کن آمپول و ویال تزریقی

در کارخانه‌های داروسازی آمپول‌ها در تعداد زیاد باید پر شوند. انجام این فرایند به صورت اتوماتیک مزایای بسیاری دارد و کار را راحت‌تر می‌کند. از این رو دستگاه پر کن آمپول و ویال تزریقی برای هر کارخانه داروسازی الزامی است. این دستگاه برای پر کردن و سیل کردن مایعات تزریقی کاربرد دارد. اهمیتی ندارد که ویال مورد نظر شما چه اندازه‌ای است یا با چه مقدار مایع باید پر شود یا حتی دهانه آن چقدر است. با ایجاد تغییرات کوچک در برخی از قطعات و تنظیمات دستگاه می‌توانید آن را برای محصول مورد نظر خود آماده کنید. این دستگاه مطابق با استانداردهای GMP‌ طراحی شده‌ است. بنابراین احراز کیفیت آن کار سختی نیست.

ویژگی‌های دستگاه

  • جنس قطعات دستگاه ویال از استنلس استیل است. قطعاتی که با مواد دارویی در تماس هستند از استنلس استیل ۳۱۶ ساخته می‌شود. بخش‌های دیگر دستگاه با استنلس استیل ۳۰۴ ساخته شده‌اند.
  • این دستگاه دارای دریچه‌ای است که کار تمیز کردن آن را آسان می‌کند. همچنین قطعات مختلف آن در دسترس قرار دارند. بنابراین تعمیرکاران می‌توانند راحت‌تر آن‌ها را تعمیر کنند.
  • این دستگاه‌ها معمولا به سیستم جلوگیری از تزریق در صورت عدم وجود ویال است. همچنین ابزاری در آن وجود دارد که دهانه ویال را درست در مرکز قرار می‌دهد تا مایع تزریقی کامل داخل آن بریزد.
  • این دستگاه‌ها با ظرفیت‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند و می‌توانند با توجه به نیاز مشتری کاربرد داشته باشند.
  • این دستگاه برای پر کردن ویال‌ها با حجم ۲ تا ۲۵۰ سی‌سی مناسب است.
  • این دستگاه با دقتی حدود ۱% کار می‌کند. بنابراین کم‌ترین میزان خطا را دارد.
بیشتر بخوانیم : خط تولید واکسن

کاربرد پر کن آمپول و ویال تزریقی

به طور کلی دستگاه‌های پر کن در تمام صنایع تولیدی کاربردهای متنوعی دارند. کاربرد پر کن آمپول و ویال تزریقی نیز از نام آن مشخص است. داروهای تزریقی، آمپول‌های مورد نیاز برای حیوانات و آمپول‌های آرایشی با استفاده از این دستگاه در ویال‌های مخصوص ریخته می‌شوند.

تولیدکنندگان دستگاه توصیه می‌کنند که در کنار آن از دستگاه‌های سیل کننده و لیبل زن نیز استفاده کنید. ترکیب این سه دستگاه خط تولید داروهای تزریقی شما را کامل می‌کند. در ادامه به کاربردهای این دستگاه به صورت جزئی‌تر اشاره کرده‌ایم.

  • پر کردن آمپول در تعداد بالا.
  • پر کردن آمپول و ویال با اندازه‌های مختلف.
  • پر کردن ویال‌هایی با اندازه دهانه گوناگون.
  • مناسب برای مایعات تزریقی که باید بدون دخالت دست و کاملا به صورت استریال وارد ویال شوند.
  • مناسب برای حجم‌های خیلی کم که با استفاده از دست یا سایر دستگاه‌ها نمی‌توانند وارد ویال‌ها شوند.

هزینه پر کن آمپول و ویال تزریقی

هزینه خطوط تولیدی مختلف و دستگاه‌های داروسازی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. دستگاه پر کن آمپول و ویال تزریقی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از قطعات این دستگاه‌ها وارداتی هستند. بنابراین قیمت آن‌ها به قیمت ارز بستگی دارد و باعث می‌شود هزینه‌های خرید، نگهداری و تعمیرات در هر بازه زمانی متفاوت باشد.

علاوه بر آن دستگاه‌های پر کن آمپول و ویال تزریقی در یک مدل و از یک برند نیستند. مشتریان باید با توجه به نیاز خود دستگاه درست را خریداری کنند. برای این کار نیز به مشورت با افراد متخصص در این زمینه نیاز دارند. متخصصین می‌توانند دستگاه مناسب را به شما معرفی کنند و بعد از تعیین تمام جزئیات قیمت تمام شده را بگویند.

کارشناسان میخک فارما آماده پاسخگویی و مشاوره در زمینه دستگاه‌ پر کننده آمپول به شما هستند. راه‌های ارتباطی ما در سایت درج شده است.

بیشتر بخوانیم : خط تولید جامدات

دلایل استفاده از پر کن آمپول و ویال تزریقی

آمپول‌ها و ویال‌ها برای صنایع مختلف کاربرد دارند. بسیاری از محصولات مورد نیاز ما در ویال‌ها قرار دارند و عرضه می‌شوند. ویال‌ها برای محصولاتی که تمیز ماندنشان اهمیت بسیاری دارد یا حجم آن‌ها کم است، کاربرد دارند. مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است کاربران از دستگاه پر کن آمپول و ویال تزریقی استفاده کنند، عبارت است از؛

  • سرعت کار بالا.
  • رعایت کامل نکات بهداشتی و استانداردهای لازم.
  • صرفه‌جویی در هزینه و زمان.
  • تأمین نیاز کارخانه برای پر کردن انواع مختلف ویال‌ها.

مزایای پر کن آمپول و ویال تزریقی

می‌توان گفت کاربردها و دلایلی که در قسمت‌های قبلی به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، جزو مزیت‌های آن نیز محسوب می‌شوند. استفاده از نیروی انسانی برای پر کردن آمپول‌ها مشکلات بسیاری دارد. اولین مشکل این است که احتمال بروز خطای انسانی نسبت به دستگاه بیشتر است.

نقطه ضعف دوم این است که در بازه‌های زمانی پرکار مانند شیوع یک بیماری که باید آمپول‌های بیشتری تولید شود، سرعت نیروی کار پاسخگوی نیاز بازار نخواهد بود. همچنین حضور انسان‌ها در محل‌هایی چون اتاق تمیز یا اتاق آمپول پر کنی ممکن است باعث ورود آلودگی به فضا شود. اگر این آلودگی‌ها به داروها وارد شوند، خسارات جبران ناپذیری به وجود خواهد آمد.

دستگاه پر کن آمپول و ویال تزریقی تمام این مشکلات را حل کرده است. بنابراین مزیت‌های بسیاری دارد که صاحبان کارخانه‌های داروسازی، دامپزشکی و آرایشی را متقاعد کرده از آن استفاده کنند.

 

خط پر کن ویال

ویال فیلینگ در واقع مجموعه ای از چند اقدام بسیار مهم و ضروری می باشند که به صورت خودکار در یک خط تولید توسط دستگاه انجام میشود. خط پر کن ویال به مجموعه ای از فعالیت های مختلف از جمله شستشوی ویال ها، عبور ویال از تونل استریل برای ضدعفونی کردن آنها، پر کردن ویال ها به اندازه از قبل تنظیم شده، قرار دادن درپوش و چسباندن لیبل گفته میشود. این عملیات پشت سر هم و بدون دخالت دست انسان با بالاترین دقت انجام شده و اپراتور می تواند تنظیمات را از طریق صفحه مخصوص تغییر دهد. لازم به ذکر است، ویال فیلینگ برای شستشو از شستشوی مافوق صوت استفاده نموده و به همین دلیل درصد آلودگی ویال ها به صفر میرسد.

خط پرکن ویال یا دستگاه ویال فیلینگ دارای ساختار پیچیده ای می باشد و مهم ترین اجزای به کار رفته در آن، نوار نقاله برای حرکت دادن ویال ها و نازل پر کننده می باشد. ویال ها بعد از قرار گرفتن روی نوار نقاله روی به جلو حرکت نموده و نازل ها مقدار مایع یا پودر را درون ظروف شیشه ای آنها قر ار می دهند. متناسب با دستگاه و قابلیت های آن می توان سرعت های مختلفی را برای حرکت نوار نقاله و ویال فیلینگ در نظر گرفت.

ویال فیلینگ - mikhakpharma.com

نحوه کار دستگاه ویال فیلینگ

دستگاه ویال فیلینگ دارای مکانیزم پنوماتیک می باشد و طراحی آن از اجزای متعددی از قبیل نازل های پرکننده، سیستم پمپ پیستون، میزهای چرخشی تغذیه، نازل های درپوش، ویبراتور درپوش و صفحه لمسی برای اعمال تنظیمات مختلف و انواع دکمه و موتور و غیره به کار می رود. روند و نحوه کار ویال فیلینگ به صورت زیر می باشد:
  • ویال ها بعد از قرار گرفتن در خط پر کن، ابتدا وارد فاز شستشوی اولتراسونیک بطری میشوند. این مرحله شستشوی مافوق صوت انجام میشود.
  • برای خشک کردن ویال و استریل شدن نوار نقاله حرکت کرده و ویال ها را وارد تونل استریل می کند.
  • بعد از اتمام فاز استریل، نازل ها درون ویال ها قرار گرفته و به اندازه از قبل تنظیم شده آنها را با مواد مورد نظر پر می کنند.
  • بلافاصله بعد از پر شدن ویال، درپوش روی ویال قرار میگیرد.
  • سپس لیبل و برچسب ها روی بطری ویال نصب شده و ویال از خط تولید خارج میشود.
در تمام این مراحل، ویال ها با هم برخورد نداشته و به همین دلیل احتمال آسیب دیدن آنها بسیار پایین است. علاوه براین، اپراتورهای انسانی از طریق صفحه لمسی موجود در دستگاه می توانند سرعت حرکت ویال ها، مقدار مواد و غیره را تنظیم کنند. لازم به ذکر است، در این دستگاه ها از پمپ های پریستالتیک برای پر کردن دقیق ویال ها استفاده میشود. به همین دلیل دقت ویال فیلینگ بسیار بالا خواهد بود.
جمع‌بندی

در این مقاله اطلاعات کلی مورد نیاز متقاضیان خرید پر کن آمپول و ویال تزریقی ارائه شد. اما این افراد به اطلاعات جزئی‌تری نیاز دارند تا بتوانند دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند. این اطلاعات باید با توجه به نیاز آن‌ها ارائه شود. بنابراین کارشناسان این حوزه باید مشتریان را راهنمایی کنند و پیش از خرید به آن‌ها مشاوره دهند. این یکی از خدمات میخک فارما است که به شما عزیزان ارائه می‌شود. همانطور که گفته شد، راه‌های ارتباطی ما در سایت درج شده است و شما می‌توانید با کارشناسان حرفه‌ای میخک فارما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با میخک فارمد

برای مشاوره و درخواست خدمات و محصولات، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

ارسال پیام به واتس اپ :

بازرگانی

مهندس خزعل:

مهندس نعمتی:

فنی مهندسی

دکتر سلطانی:

مهندس شکری: